Što radi Šanker?
Što radi Šanker?
Uživate li u dinamici, komunikaciji s ljudima i brzom okruženju? Kao šanker, postajete srce svakog lokala, kluba ili kafića. Osim što pripremate i poslužujete pića, često ste i prva tačka kontakta za goste. Zaduženi ste za održavanje čistog i urednog šanka, vođenje računa o zalihama i pružanje izvanredne usluge gostima. Da biste bili uspešni u ovom poslu, morate biti dobro informisani o različitim vrstama pića, mešavinama i tehnikama posluživanja.
Koje su veštine potrebne za Šankera?
Biti šanker nije samo o posluživanju pića. To je o povezivanju s ljudima, razumevanju njihovih želja i pružanju nezaboravnog iskustva.
Hard skills
- Poznavanje različitih vrsta pića i njihovih priprema
- Brza i precizna usluga točenja pića
- Poznavanje osnova mešanja koktela
- Upravljanje kasom i naplatom
- Održavanje čistoće i higijene u šanku
Soft skills
- Izvrsne komunikacione veštine
- Usmerenost na kupce i uslugu
- Staloženost i strpljenje u stresnim situacijama
- Timski rad (često šankeri rade u ekipi)
- Organizacione veštine za upravljanje narudžbama i zalihama
Kako postati Šanker?
Za većinu poslova u šanku nije potrebna formalna obrazovanja izvan srednje škole. Međutim, mnogi šankeri prolaze kroz obuku ili kurseve u pripremi pića i upravljanju šankom kako bi stekli potrebne veštine.
Kakva je budućnost Šankera?
Poslovi u ugostiteljstvu, uključujući poslove šankera, često su traženi, iako se mogućnosti zaposlenja mogu razlikovati u zavisnosti od lokacije i sezone. Šankeri mogu raditi u različitim okruženjima, uključujući restorane, barove, noćne klubove, kafiće, pa čak i na događajima kao što su svadbe i koncerti. Napredovanje u ovom zanimanju često uključuje sticanje iskustva, učenje novih veština i eventualno preuzimanje uloge vođe šanka ili menadžera objekta. Takođe, mnogi šankeri rade kao slobodnjaci ili čak otvaraju vlastite barove i restorane. U tom slučaju, posedovanje poslovnog znanja i sposobnosti upravljanja je ključno. U svakom slučaju, šankerima su uvek potrebne izvrsne komunikacione veštine i usmerenost na kupce kako bi osigurali zadovoljstvo gostiju i ostvarili uspešnu karijeru u ovom dinamičnom zanimanju.